wtorek, 19 stycznia 2016

#32 Test EGZOTYCZNYCH OWOCÓW

Witam wszystkich! :)
Dzisiaj post będzie o egzotycznych owocach :)
Myślę, że taki  post wam się spodoba, nie będę przedłużać...
To co zaczynamy?


Pierwszy owoc, który zakupiłam w Lidlu, to Karambola. Kosztowała 6,99 zł, więc myślę, że trochę drogo jak na taki owoc. Jest to owoc, który ma dwie nazwy. Można mówić, że to jest Karambola lub Gwiazda. 
Zastanawiałam się, dlaczego gwiazda, a to dlatego, bo jak się ją przekroi ma jej kształt. Karambola im bardziej jest żółta, tym lepszy smak. Najlepiej by miała przebarwienia. Co mnie na początku zdziwiło, to, to że ma tak intensywny zapach. Na początku trzeba wyciąć wypustki – są gorzkie. Skórkę można usunąć, ale nie jest to konieczne. Kwaskowatą odmianę można wykorzystywać jako dodatek do mięs. Owoce są wykorzystywane w sałatkach owocowych, napojach, konfiturach oraz do ciast typu tarta, można je jeść również na surowo. 

SMAK : Jak dla mnie, nie jest to owoc w którym smak mnie uwiódł.. Zapach ma przepiękny, ale sam smak, smakuję jak taki płyn do naczyń *śmiech* Moja ocena to 3/10



Teraz trochę o Mango. Mango pochodzi z obszarów Indii, Malezji, Chin i Filipin. Owoc mango jest bardzo smaczny, o słodkim smaku i specyficznym aromacie. Owoc jest na ogół wydłużony i spłaszczony. Skórka ma początkowo barwę ciemnozieloną, przechodząca później w różne odcienie żółto-złoto-czerwone. Skórka jest cienka i gładka, lecz twarda, dlatego, pomimo iż jest jadalna, usuwa się ją przed spożyciem. Miąższ ma barwę pomarańczowożółtą, jest bardzo aromatyczny i soczysty. 
SMAK: Teraz mogę stwierdzić że jestem zakochana w tym smaku. Smakuję, trochę jak brzoskwinia :)
Moja ocena to 9/10



Następny owoc, to limetka. Limetka to mały zielony owoc, podobny wielkością do mandarynki. Limetka  pochodzi z Azji Południowo-Wschodniej, powszechnie uprawiana w regionach tropikalnych. Skórka jest żółtawozielona lub żółta i gorzka. Miąższ bardzo kwaśny i pachnący. Można to porównać do cytryny. 
SMAK : Praktycznie niczym nie różni się od cytryny :) Moja ocena to 5/10



Ostatnim owocem jest PapajaPapaja jest miękka w dotyku, pomarańczowa lub ciemnożółta z żółtymi plamkami na skórce, o soczystym miąższu, lekko słodkim i lekko korzennym smaku. 
SMAK : Ten owoc, jak dla mnie jest pyszny, w smaku trochę podobny do Mango. Moja ocena to 8/10



* CHCIAŁABYM WAM POWIEDZIEĆ, TROSZKĘ O PLANACH, NA 50 OBSERWATORÓW SZYKUJĘ DLA WAS KONKURS. UTWORZYŁAM TEŻ SNAPCHATA - mawiblog *

Kto jeszcze nie obserwuję, a chciałby być na bieżąco - zapraszam do obserwacji :)
Zapraszam też do komentowania. Pamiętaj! Każdy komentarz daję motywację :)

Do zobaczenia w kolejnym poście :)

( dodawajcie mnie na Snapie :* ) 

3 komentarze:

  1. Mango uwielbiam! Ale Karambola?! Pierwsze słyszę :o człowiek uczy się całe życie. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh dokładnie, fajnie tak czasem spróbować nowych smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdę mówiąc karamboli nigdy nie jadłam :((
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń